برگزاری جشن سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام +تصویر

امام جمعه بخش سیراف:انتظار عامل پویایی و سازندگی فرد و اجتماع می شود.

به گزارش سیراف صلاة جشن سالروز امامت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف با سخنرانی حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف و مداحی حاج حسین روشن، کربلایی عباس آذر و کربلایی غلامرضا آذر در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام سیراف برگزار شد.

حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف گفت:در تفکر شیعی، انتظار موعود، به عنوان یک اصل مسلم اعتقادی مطرح بوده و در بسیاری از روایات بر ضرورت انتظار قائم آل محمد، علیهم السلام، تصریح شده است.

انتظار حلقه اتصال شیعه با امام معصوم: چنانکه می دانید «ولایت » و «امامت » رکن اساسی مکتب تشیع است و اعتقاد به ضرورت وجود حجت خدا و امام معصوم در هر عصر و زمان از مهمترین نقاط تمایز این مکتب از سایر مکتب هاست.

وی افزود:انتظار، معیار ارزش انسان ها: آرزوها و آمال انسان ها معیار خوبی برای سنجش میزان رشد، کمال و تعالی آنهاست.

انتظار عامل پویایی و سازندگی فرد و اجتماع می شود.اولین و مهمترین وظیفه ای که هر شیعه منتظر بر عهده دارد کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش است.

وی بیان داشت:بهترین راه برای پی بردن به مراتب و مقامات بلند امامان معصوم شیعه به طور کلی و امام عصر علیه السلام به طور خاص، مطالعه و تامل در کتاب هایی است که در این زمینه نگاشته شده است.

وظیفه مهم دیگری که هر شیعه منتظر بر عهده دارد پیراستن خود از خصایص ناپسند و آراستن خود به اخلاق نیکو است، چنانکه در روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده، آمده است.

عکاس:امیرعلی عاشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *