مراسم راهپیمایی یوم الله۱۳ آبان در شهر سیراف برگزار شد+تصویر

به گزارش سیراف صلوه،با حضور گسترده مردم و مسئولین شهر و خیل عظیم دانش آموزان، مراسم یوم الله۱۳ آبان در شهر سیراف برگزار گردید.

امام جمعه بخش سیراف ضمن حضور در این مراسم باشکوه اظهار داشت: فرا رسیدن ایام الله۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فرصت مغتنمی است برای شناخت ماهیت استکبار جهانی که مصداق اتم و امروزین آن آمریکای جنایتکار است.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوع استکبارشناسی و استکبار ستیزی زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که نگاهی به نقش محوری و عملکردهای امروز جبهه استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و دنباله منحوس منطقه ای آن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی بیندازیم که چگونه با نگرانی از روندهای تغییر هندسه قدرت جهانی با قدرت یابی ائتلاف آسیایی و جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت سراسیمه و با جنونی باور ناپذیر کمر به هدم مقاومت فلسطینی و نسل کشی در غزه می پردازد و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش و توسعه قدرت آمریکا در عرصه جهانی، مداخلات مستقیم و غیر مستقیم این کشور در کشورهای جهان با تامین منافع خود بوده است اظهار داشت: مداخله ایالت متحده آمریکا در امورات داخلی دیگر کشورها از قرن۱۹ آغاز شد و شامل کلیه تلاشهای علنی و مخفیانه(نظامی،سیاسی،اطلاعاتی)با هدف تغییر نظام یا جایگزینی یا حفظ دولتها و افراد مد نظر در دیگر کشورهای جهان در راستای تامین منافع آمریکا می شود.

وی در ادامه بیان داشت: واقعیت های روابط ایران و آمریکا در دوران جمهوری اسلامی ریشه در چگونگی کنش رفتاری آمریکا در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم با ایران داشته است. در انگاره ذهنی ایرانیان، آمریکا دارای الگوی کنش ناپایدار و تغییر یابنده در برخورد با گروههای میانه روی ایرانی بوده است. در حالی که ترومن از روند ملی شدن صنعت نفت در ایران حمایت به عمل می آورد، آیزنهاور در سال ۱۹۵۳ مبادرت به سازماندهی کودتای نظامی علیه دولت مصدق کرد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد،در تحلیل و بررسی رفتار آمریکایی ها بر خلاف نگاه سطحی که رفتار آمریکا در تخاصم با ایران و مواجهه با ایران را حاصل اختلاف در تاکتیک ها و شکلی می دانند، باید به این نکته توجه کرد که اختلاف جمهوری اسلامی با آمریکا یک اختلاف کاملا راهبردی و ماهوی است و با رفتارهای تاکتیکی برطرف نمی شود. به تعبیر رهبرمعظم انقلاب یک خصومت و دشمنی ذاتی است که از یکی از مولفه های آن را باید رد تفکر الحادی و رویکرد استکباری آمریکا جستجو کرد و از سوی دیگر، مغایرت با نفی ها و اثباتهای برآمده از انقلاب در حوزه دایرمداری ارزشهای اسلامی و انقلابی همچون نفی سبیل،دادرسی به مظلوم،کمک به مظلومان مسلمان،عدالت گستری و استقلال طلبی و استکبار ستیزی را مد نظر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *